Social Media

reparatii turbosuflante facebook reparatii turbosuflante gplus reparatii turbosuflante twitter reparatii turbosuflante email

Functionare Turbo

Un compresor turbo este instalat pe colectorul de gaze arse al motorului. Gazele evacuate din cilindri invart compresorul turbo, care functioneaza ca si un motor cu turbina pe gaz. Turbina este legata de un ax la compresor, care este localizat intre filtrul de aer si distribuitor. Compresorul ridica presiunea aerului care intra in pistoane. reparatii turbosuflante logo

Cum un turbocompresor este legat intr-o masina

Gazele de evacuare de la cilindrii trec prin lamele turbinei, si le fac sa se invarta. Cu cat mai multe gaze trec printre lame, cu atat mai repede se invart.

interior turbocompresor

reparatii turbosuflante logo

La celalalt capat al axului pe care este atasata turbina, compresorul pompeaza aer in cilindrii. Compresorul este un fel de pompa centrifuga – absoarbe aerul in centrul sau si il expulzeaza in exterior in timp ce sa invarte. Pentru a rezista la viteze de pana la 150.000 rpm, axul turbinei trebuie sa fie sustinut foarte bine.

Majoritatea rulmentilor ar exploda la viteze asa de mari, prin urmare majoritatea compresoarelor turbo folosesc un rulment fluid. Acest tip de lagar axial sustine axul pe o pelicula foarte subtire de ulei care este mentinuta constant in jurul axului. Acest lucru se face cu doua scopuri: raceste axul si unele dintre celelalte componente si permite axului sa se invarta fara sa se produca prea multa frictiune. Exista un “schimb” cand vine vorba de producerea unui turbocompresor pentru un motor. Se poate renunta la unele aspecte pentru functionalitate sau performanta. Mai departe vom vedea care sunt aceste compromisuri si cum afecteaza ele performanta.



Efectuam reconditionari turbo calitative pentru Bucuresti si alte orase

Suna acum!