Social Media

reparatii turbosuflante facebook reparatii turbosuflante gplus reparatii turbosuflante twitter reparatii turbosuflante email

Istoric Turbo

Ce este compresorul turbo / turbosuflanta ?

Compresorul turbo are o istorie foarte veche, aproximativ la fel de veche ca si cea a motorului cu ardere interna. Prin precompresia aerului in camera de ardere a motorului s-a ajuns la concluzia ca se poate efectua o crestere a puterii motorului si o reducere semnificativa a consumului de carburant, Rudolf Diesel fiind unul din parintii motorului cu combustie interna, alaturi de Gottlieb Daimler. Supraalimentarea motoarelor printr-un sistem cu turbina a fost propusa pentru prima data in anul 1915 de catre un inginer din Elvetia, pe nume Alfred Buchi.

Traim intr-o perioada in care conteaza foarte mult timpul, viteza de deplasare si modul in care ne deplasam dintr-un loc in altul. Epoca vitezei in care traim face ca fiecare dintre noi sa se confrumte cu diverse probleme, in special probleme legate de mijloacele de deplasare si anume probleme cu automobilele. Automobilele prezinta multe caracteristici pe care daca nu le luam in vedere ne este foarte greu sa ne adaptam la anumite conditii.

Motoarele supraalimentate cu compresor turbo au fost introduse in industria auto incepand cu anii 1925 si au realizat o crestere a puterii motorului cu aproximativ 40%. La inceput compresoarele turbo au fost implementate la motoarele mari, precum motoarele navale dar si in timpul celui de-al doilea razboi mondial pentru avioane.

Compresorul turbo - informatii utile

In zilele noastre datorita supraalimentarii cu compresorul turbo a motoarelor s-a ajuns la performante ridicate ale automobilelor, la diminuarea consumului de combustibil precum si la reducerea poluarii mai mult decat in cazul in care ar fi fost folosite motoare turbo pe benzina. Turbinele pot suferi defectiuni si diferite detalii asupra acestora pot fi foarte utile pentru conducatorii auto si nu numai, precum consumul de ulei care se face semnalat prin scurgeri aparute la racordurile intre compresorul turbo si tubulatura care duce la interculer. Acest lucru se intampla cand uleiul iese prin fanta segmentilor de etansare din partea compresorului si a turbinei /turbosuflantei datorita uzurii segmentilor motorului. Defectiuni pot aparea de asemenea si in momentul cand filtrul de aer se infunda iar compresorul turbo este impiedicata sa aspire suficient aer sau in cazul in care nivelul din baie al uleiului este foarte mare, producand o restrictionare a scurgerii prin compresorul turbo, iar restul uleiului refuland datorita presiunii create in carcasa lagar. Lipsa de presiune de supraalimentare constituie de asemenea o defectiune, datorita faptului ca se produce cresterea consumului de carburant, se pierde din puterea motorului iar motorul nu mai functioneaza constant. Acest lucru se poate intampla datorita aspiratiei unor corpuri straine in zona filtrului de aer al turbosuflantei, infundarea legaturii dintre galeria de aspiratie si pompa de injectie sau datorita depunerilor de calamine in spatele rotorului turbina.

Vom identifica in continuare cateva dintre acestea:

  • Defectiuni ale turbosuflantelor cauzate de problemele de lubrifiere: retinerea uleiului, restrictionarea sau lipsa curgerii uleiului, prezenta corpurilor straine in ulei.

  • Defectiuni determinate de patrunderea obiectelor straine in rotoarele compresorului turbo si/sau ale turbinei. Procedura de intretinere vizeaza in mod deosebit filtrarea aerului si calitatea uleiului. Aceste zone sunt importante datorita vitezei de operare a turbosuflantei. Adoptarea unor proceduri de operare adecvate si a unei politici de intretinere preventiva ofera sistemului turbo o lunga durata de viata. Procedurile de intretinere sunt bazate pe intervale stricte de functionare ale motorului, perioade de timp sau kilometri parcursi. Acest fapt se datoreaza unei largi varietati a lubrifiantilor, a modurilor de operare si a conditiilor la care sunt supusi acestia.

  • Efectuam reconditionari turbo calitative pentru Bucuresti si alte orase



    Suna acum!